
EIT Food – Consumer Engagement Labs
Új élelmiszerek létrehozása a 65+ fogyasztók bevonásával, „Co-creation” technikával
Az EIT Food Consumer Engagement Labs projekt célja, hogy a fogyasztók aktív bevonásával új termékkoncepciók jöjjenek létre az élelmiszeriparban. A projektben, a fogyasztókat nem a gyártók, kereskedők által előzetesen elkészített mintatermékek tesztelésébe vontuk be, hanem az ezt megelőző fázisba, amikor a termék jellemzőinek és előnyeinek innovatív, ám még nem létező kombinációinak létrehozása volt a cél. A projekt módszertanát élelmiszeripari és tudományos szakértők közösen fejlesztik ki úgy, hogy a nem szakértő fogyasztókat be lehessen vonni a termékkoncepciók létrehozásába. Cél a fogyasztói preferenciák vizsgálata volt.
Ellentétben a megszokott érzékszervi panelekkel és fogyasztói felmérésekkel, a Laborok nem termékmintákat tesztelnek, hanem a termék jellemzőinek és előnyeinek innovatív, még nem létező kombinációit és terméktulajdonságait hozzák létre.
15 új termék került piaci bevezetésre 2021 júniusáig.


Egyéb projekt anyagok
A projekt weboldala
Kapcsolódó szolgáltatásaink
További információért: