
EIT Food Consumer Engagement Labs

Az EIT Food Consumer Engagement Labs projekt célja, hogy újszerű technikákat alkalmazva a fogyasztók aktív bevonásával új termékkoncepciók jöjjenek létre az élelmiszeriparban.
A tipikus fogyasztói felmérésekkel ellentétben a fogyasztókat nem a gyártók, kerekedők által előzetesen elkészített mintatermékek tesztelésébe vonták be, hanem az ezt megelőző fázisba, amikor a termék jellemzőinek és előnyeinek innovatív, ám még nem létező kombinációinak létrehozása a cél.
Az online foglalkozások interaktív módszertana lehetővé tette a nem szakértő fogyasztók számára a termék jellemzőinek a módosítását a szakszókincs elsajátítása vagy megértése nélkül.
A workshop az idősebb (65 év feletti) fogyasztókra összpontosított, akiket speciális szegmentálási kritériumok alapján választottak ki.
Az alkotási folyamat során figyelembe vették az idősödő népesség sajátos igényeit, például a fogak egészségének kihívásait, a megváltozott gyakoriságú és mennyiségű táplálékfelvételt, valamint az eltérő tápanyagigényt is.
A 65 év feletti fogyasztók, mint csoport, a lakosság növekvő részét teszik ki, és így az igényeik megértésével az élelmiszer- és italgyártók jobban kezelhetik a fontos társadalmi kihívásokat.
Ezen újszerű technika alkalmazásával 2021 első felében új sütőipari termékek kerülnek a hazai vásárlók elé.
A vizsgálat 6 országban valósul meg, köztük Magyarországon is: Észtország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Lettország és Szlovákia. Európai Uniós, EIT Food finanszírozással
A projekt vezető: Varsói Egyetem, Lengyelország.
A magyarországi projektcsoport tagjai: Gabonatudományi és Élelmiszerminőség Kutatócsoport, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem; együttműködve a Campden BRI Magyarország Kft, a BRAVURA-GLOBAL Kft és az Alba Kenyér Sütőipari Zrt munkatársaiva
Finanszírozás EIT Food
Projekt időtartama: 2020- 2021
Bővebb felvilágosítás:
dr. Hegyi Adrienn
E-mail: a.hegyi@campdenkht.com
dr. Németh Renáta